Jaja w kompostowalnych eko opakowaniach Artykuły firmy Kontakt do firmy

21.08.2020

Firma Czachorowski Zdrowa Kuchnia wprowadziła NOWOŚĆ na rynek POLSKI w zakresie opakowań do jaj. Oferują w 100% kompostowalne EKO opakowania z pulpy drzewnej wzbogaconej o trawę, słomę oraz torf. Działając w duchu ZERO WASTE wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klientów, tworząc produkt ekologiczny. Biodegradowalne wytłaczanki użyte są w produktach takie jak: jaja ekologiczne, z wolnego wybiegu oraz ściółkowe. Ten produkt jest całkowicie innowacyjny, wprowadza nową, lepszą jakość do polskiego biznesu jajecznego, gdyż wybory konsumenckie są bardziej świadome. Firma posiada szeroką gamę produktów, dlatego też ekologiczne opakowania znakowane są specjalnie stworzonym symbolem #Bazyliszczek w celu ułatwienia klientom znalezienia nowego produktu na półkach sklepowych.  

IDEA:
Opakowania zachęcają do działania i edukują, że skorupy jaj mogą być doskonałym nawozem, to było inspiracją do stworzenia produktu, który łączyłby funkcjonalność opakowania z wartością odżywczą jaja. Należy opłukać skorupki jaj Czachorowski, wsadzić je do wytłaczanki po jajkach ze znakiem #Bazyliszczek (odrywając wcześniej górną część wytłaczanki), wypełnić ziemią i nasionami, a następnie położyć wszystko na parapecie. W ten sposób gleba będzie bogata w wapń. Kiedy sadzonki staną się za duże, należy umieścić całą wytłaczankę w ziemi. Zaleca się zrobienie wcześniej dziur w dole opakowania, aby rośliny z łatwością mogły rozwinąć swój system korzeniowy.

KAMPANIA:
Wprowadzeniu produktu na rynek towarzyszy kampania promocyjna jaj w EKO opakowaniach z trawą, słomą i torfem. Ma na celu edukację oraz wspieranie ekologicznego i zdrowego stylu życia. Firma Czachorowski stworzyła strefę Kurki Piechurki w Ogrodzie Matyldy mieszczącym się w Gdańskim Ogrodzie Zoologicznym w Oliwie. Prowadzone są warsztaty edukacyjne dla dzieci z sadzenia roślin za pomocą metody propagowanej przez firmę Czachorowski. Każde chętne dziecko może bezpłatnie wziąć udział w warsztatach prowadzonych w ogrodzie i otrzymać własnoręcznie przygotowany mini ogródek wraz z sadzonkami. Dodatkowo w strefie promocyjnej zawisły plansze edukacyjne informujące o rodzajach chowu kur oraz możliwości wykorzystania wytłaczanki w duchu ZERO WASTE. Informacje dotyczące produktu i jego wykorzystania zamieszczane są regularnie na portalach społecznościowych oraz specjalnie przygotowanej podstronie internetowej na www.czachorowski.com.

Przeprowadzono wywiad z dyrektor działu handlowego w P.H. Czachorowski.
Co może nam Pani powiedzieć o tym produkcie?
- Nasz produkt jest innowacyjny, pierwszy taki w Polsce i jesteśmy przekonani, że zmieni oblicze branży spożywczej. Wprowadziliśmy na rynek opakowania do jaj, które są w 100% kompostowalne i biodegradowalne, informujemy o tym na naszych etykietach do jaj. Kładziemy duży nacisk na jakość naszych jaj i chcemy również by nasze opakowania były nie tylko wysokiej jakości, ale także by propagowały ideę zero waste.

W jaki sposób opakowanie różni się od pozostałych?
- Ekologiczne opakowania do jaj Czachorowski, czyli nasz nowy produkt składa się z trawy, torfu lub słomy oraz pulpy drzewnej. Możemy zobaczyć wyraźne źdźbła trawy i kawałki słomy, a w opakowaniu z torfem charakterystyczny ciemniejszy kolor.

Jaki przekaz niesie ze sobą ta kampania?
- Kampania ma wzbudzać świadomość ekologiczną, sprawić aby ludzie większy nacisk postawili na jakość żywności oraz ponowne użycie opakowań pozornie niepotrzebnych. Celem kampanii jest zmiana zachowania społeczeństwa w zakresie dążenia do zero waste, czyli stylu życia generującego jak najmniej odpadów, w których odrzucane opakowania mogą stać się cennym zasobem. Nasz produkt kierujemy do ludzi w każdym wieku, mamy nadzieję, że będą go stosować zarówno ludzie młodzi jak i starsi. Mamy nadzieję, że rodzice przekażą wartości swoim dzieciom, pokażą im jakie możliwości daje im nasz produkt, nauczą je, że nie trzeba iść do sklepu, aby kupić zioła, czy rośliny tylko można samemu zasadzić i posiadać przydomowy ogródek.

Jakie widzą Państwo największe szanse i wyzwania z wprowadzenia na rynek tego produktu?
- W Polsce wyzwaniem jest edukacja ekologiczna i przedstawienie klientom produktu, którego nie wiedzą, że nawet potrzebowali, wychodzimy na przeciw ich potrzebom. Ekologia wciąż ma ogromny potencjał do wzrostu w naszym kraju. Mamy nadzieję, że nasz produkt zachęci ludzi, aby nie wyrzucali opakowań uważanych przez nich za zbędne po dotarciu do domu, tylko wykorzystali je na nowo w innym celu, w tym przypadku jako bio-doniczki na sadzonki.

źródło i fot.: Czachorowski PH