Marka Herbapol przeciwdziała marnowaniu żywności w ramach kampanii Często dobre dłużej Artykuły firmy Kontakt do firmy

22.10.2021

Celem ogólnopolskiej kampanii zainicjowanej przez Too Good To Go jest uczenie konsumentów poprawnego czytania i interpretowania dat ważności na produktach spożywczych oraz weryfikowania ich świeżości za pomocą zmysłów. Dlatego na etykietach dżemów marki Herbapol, partnera akcji, znajdziemy teraz oznakowania kampanii w formie piktogramów. Wszystko po to, by ograniczyć marnowanie żywności.  

Jak pokazuje raport Banków Żywności  w Polsce, aż 64% dorosłych nie wie, co oznaczają etykiety umieszczone na produktach spożywczych. Nie potrafią wskazać różnicy pomiędzy najlepiej spożyć przed a należy spożyć do. Co istotne, 10% żywności marnuje się  na skutek niezrozumienia etykiet z datami ważności, co prowadzi do jej niepotrzebnego wyrzucania. Jak się okazuje, Polacy często wyrzucają żywność po upływie terminu najlepiej spożyć przed, mimo że jest nadal dobra i bezpieczna do spożycia, co nie pozostaje bez znaczenia dla środowiska.

W ramach akcji, na etykietach trzech najpopularniejszych dżemów marki Herbapol: Truskawkowego, Malinowego i z Czarnych Porzeczek, od października pojawiły się oznaczenia kampanii, zachęcające konsumentów do samodzielnego oceniania przydatności produktów do spożycia za pomocą zmysłów.

- Hasło Popatrz, Powąchaj, Posmakuj to prosty sposób na sprawdzenie, czy możemy bezpiecznie cieszyć się smakiem dżemu, nawet jeśli minął termin przydatności do spożycia wskazany na etykiecie. – mówi Justyna Urbanek, brand manager kategorii produktów dżemowych marki Herbapol. Cieszymy się, że otrzymaliśmy zaproszenie do udziału w tej inicjatywie, która pozwoli nam przyczynić się do zmniejszenia skali marnowania żywności w Polsce. Dżemy wydały nam się idealnym produktem do wsparcia kampanii; konsumenci często zużywają tylko część zawartości słoika i wracają do niego za jakiś czas, nie mając jednak pewności, czy produkt nadal jest dobry. A tymczasem warto użyć swoich zmysłów, by sprawdzić, czy możemy go zjeść. Dodatkowo na stronie www.herbapol.com.pl przygotowaliśmy przepisy z użyciem naszych dżemów, które mogą być inspiracją dla konsumentów do wykorzystywania dżemów nie tylko jako dodatku do kanapek czy naleśników – dodaje Justyna Urbanek.

Firma przywiązuje dużą wagę do jakości oferowanych konsumentom produktów, dlatego przed podjęciem decyzji o dołączeniu do inicjatywy, w laboratorium kontrolnym w Lubawie, w którym powstają wszystkie produkty dżemowe marki, przeprowadzono specjalne badania, które potwierdziły bezpieczeństwo dżemów spożywanych po upływie terminu ważności.

Nasze dżemy poddawane są procesowi pasteryzacji; jest to metoda zabezpieczenia żywności przed zepsuciem. Kupując produkty pasteryzowane, zamknięte w słoikach, zwracajmy uwagę na wieczko – póki jest ono wklęsłe, produkt jest dobry do spożycia, bo jego opakowanie jest szczelne. Jeśli mamy w domu dżem po terminie podanym na wieczku, ale zamknięty - oceńmy wzrokowo, czy jego powierzchnia nie ma białych punktów świadczących o pleśni, powąchajmy, czy nie pachnie dziwnie, zapachem fermentu, i posmakujmy, czy smak jest charakterystyczny dla użytych owoców – jeśli wszystko wygląda, pachnie i smakuje właściwie, to bez obaw można taki produkt spożyć. Jednocześnie musimy pamiętać o tym, aby po otwarciu przechowywać produkty zgodnie ze wskazówkami na etykiecie, czyli w lodówce”– powiedziała Joanna Kowalska, koordynator ds. zapewnienia jakości w firmie „Herbapol-Lublin” S.A.

Więcej informacji na temat kampanii Too Good To Go Często Dobre Dłużej można znaleźć na stronie www.dobredluzej.pl

Źroło i fot.: materiały prasowe Herbapol