Plast-Box: IML na wiadrze 20L w Polsce Artykuły firmy Kontakt do firmy

26.06.2020

Plast-Box S.A., spółka-matka Grupy Kapitałowej Plast-Box, globalnego dostawcy opakowań z tworzyw sztucznych, rozpoczął produkcję wiadra 20L etykietowanego w formie (IML). Technologia In Mould Labels na pełnym obwodzie tej pojemności realizowana była dotychczas jedynie w ukraińskiej spółce-córce PB Ukraina.

Inwestycja strategiczna w nowy robot IML w słupskiej fabryce pozwala na przerzucanie zamienne projektów między spółkami, co zwiększa poczucie bezpieczeństwa realizacji zamówień w Grupie.  Dzięki optymalizacji typoszeregu w obu zakładach produkcyjnych, oferta Plast-Box staje się bardziej komplementarna, a to umożliwia cross selling, czyli wzajemną sprzedaż produktów, poprzez kanały dystrybucji Grupy na rynkach obsługiwanych przez polską i ukraińską spółkę.

Zainteresowanie wiadrami Plast-Box z nadrukiem IML od kilku lat nieprzerwanie rośnie. Po produkty tego typu chętnie sięgają producenci z branży chemicznej czy budowlanej, ale przede wszystkim przedstawiciele sektora spożywczego. Efektowne zdobienia IML odgrywają istotną rolę w pozycjonowaniu produktu, tworzeniu wizerunku marki i jej maksymalnym wyeksponowaniu w punktach sprzedaży.
Większa etykieta IML - na wiadrze 20L, to wyzwanie. Do tej pory największą pojemnością, na jakiej słupska spółka wykonywała aplikację IML było wiadro 17L. IML na wiadrach to produkt "dla wymagających" - z jednej strony atrakcyjny wizualnie, pozwalający na umieszczenie na opakowaniu obszernych informacji bez ograniczeń dla projektu i grafiki, z drugiej zaś wyjątkowy z uwagi na wysoki stopień zaawansowania technologicznego i nie zawsze łatwy proces produkcyjny, szczególnie właśnie w przypadku dużych opakowań. Wiadra Plast-Box zdobione w tej technologii dostępne są w szerokiej palecie barw, w tym w wyselekcjonowanej i wyjątkowej kolorystyce COLOUR PRO proponowanej przez spółkę. Wiadra z etykietami foliowymi IML nadają się do przemiału i recyklingu, co ma duże znaczenie przy dzisiejszym stanie świadomości odpowiedzialności za środowisko naturalne. Produkty w tej technologii doskonale wpisują się w realizowaną przez Plast-Box eko strategię.

Zamykane, zaawansowane technologicznie wiadra stanowią podstawowy asortyment produkcji w Grupie Plast-Box, ich sprzedaż w I kwartale 2020 roku odpowiadała za blisko 65% skonsolidowanych przychodów. Poza tym w ofercie Grupy znajduje się szeroka gama opakowań małolitrażowych występujących pod marką Stark Partner, a także transportery dla branży spożywczej i inne produkty użytkowe, sprzedawane w sieciach handlowych.


źródło i fot.: Plast-Box